ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Виховний процес Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 м. Славути у 2021-2022 н.р. ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо (відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ).
Основна мета організації якісного виховного простору закладу в 2021-2022 н.р. полягає у формуванні громадянина, патріота України, інтелектуально-розвиненої, морально-зрілої особистості, готової протистояти асоціальним впливам, творити себе і оточуючий світ.
Пріоритетними в закладі є національно-патріотичне виховання, громадянське виховання та виховання ціннісних орієнтирів. Пошук і впровадження класним керівником ефективних засобів виховання в аспекті інноваційної діяльності скеровує виховний процес на створення системного підходу до організації виховної діяльності закладу вцілому та відображає сучасний зміст виховання в Україні.
Підґрунтям системи організації виховного простору закладу є Закони України, накази та інструктивно-методичні листи Міністерства освіти і науки України з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році, накази виконавчого комітету Славутської міської ради та управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради та інструктивно-методичні листи Центру професійного розвитку педагогів міста Славутської ОТГ.
Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність, а провідною тенденцією виховання стає формування системи ціннісного ставлення особистості до себе, соціального і природного довкілля. Основними орієнтирами виховання нашого навчального закладу є:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини та людей;
- ціннісне ставлення особистості до себе;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних, духовних надбань рідного краю.
Педагогічний колектив закладу в 2021-2022 н.р. працюватиме над формуванням цінностей особистості шляхом упровадження виховних інноваційних процесів. У діяльності активно застосуємо сучасні форми й методи роботи:
- інформаційно-масові (інформаційні вітальні, конференції, інтелектуальні ігри, подорожі до джерел рідної культури, історії, держави і права, «жива газета»);
- практичні групові (творчі групи, екскурсії, ігри-драматизації, настільні ігри, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси);
- інтерактивні (КВК, фестивалі, звіти гуртків);
- діалогічні (рольові ігри, ринги, міжрольове спілкування, дискусії, диспути);
- індивідуальні (доручення, творчі завдання тощо);
- наочні (презентації, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, стіннівки, тематичні стенди, відеоролик тощо).
Таким чином, сформовано основні завдання організації ефективного виховного простору закладу на 2021/2022 навчальний рік:
- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та суспільних вимог;
- підвищення соціального статусу, зміцнення й розвиток виховних функцій;
- забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, причетними до виховання учнів, розширення складу суб’єктів виховання, посилення координації їхніх зусиль;
- посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії із закладом;
- розвиток учнівського самоврядування, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху;
- оптимізація змісту і форм виховного процесу;
- збереження та покращення фізичного, психічного та соціального здоров’я особистості;
- попередження та локалізація негативних впливів факторів соціального середовища на особистість;
- формування досвіду гуманістичних відносин на основі засвоєння та реалізації в повсякденному житті етичних норм і гуманної підвищення рівня патріотизму молодого покоління шляхом оптимальної організації відповідної виховної роботи.
У 2021-2022 н.р. сформовано професійну спільноту вчителів початкових класів та класних керівників 5-11 класів (рішення педагогічної ради, Протокол №4 від 31.08.2021 р.). Основні завдання професійної спільноти класних керівників в даному навчальному році наступне:
- активне включення в інноваційну, дослідну, пошукову та педагогічну діяльність;
- створення інформаційного банку досягнень, популяризація власного досвіду роботи;
- розвиток інформаційної культури педагогів;
- використання інноваційних технологій у виховній роботі.
Професійний ріст класних керівників сприятиме на власному прикладі вихованню громадянина, який діятиме і мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя.
Основне завдання закладу – виховати людину чесну, толерантну, працьовиту, з почуттям патріотизму. Таким чином, удосконалення виховного процесу шляхом впровадження інноваційних виховних технологій дає змогу виховати успішну конкурентоспроможну особистість, тому що, за словами Конфуція, «найпрекраснішим у світі є вигляд дитини, що впевнено йде життєвою дорогою після того, як ви показали їй шлях…».